1. Uczniowie Małachowianki zachęcają do podejmowania pierwszych kroków w biznesie.
Młodzież realizuje projekt edukacyjny „Now it’s your turn” w ramach olimpiady „Zwolnieni z Teorii”.
Podjęliśmy zadanie promocji przedsiębiorczości wśród młodych ludzi. Zauważyliśmy, że perspektywa prowadzenia działalności gospodarczej jest dla nich atrakcyjna – według badań dla 80% nastolatków to pożądana ścieżka kariery. Przeprowadziliśmy również ankietę, która potwierdziła te dane. Okazuje się jednak, że odsetek osób poniżej 30 roku życia posiadających własną firmę jest stosunkowo niski – twierdzą organizatorzy inicjatywy.
W związku z problemem przedstawiają różne możliwości pozyskiwania doświadczenia, rozwoju osobistego i zarobku.
2. W czteroosobowej grupie działają: Paweł Baranowski, Jakub Koralewski, Miłosz Żbikowski i Piotr Żywiałkowski. Realizację projektu wspiera Pani Ewa Rashid – nauczycielka angielskiego i podstaw przedsiębiorczości w ich szkole.
Na początku lutego zorganizowali w auli Liceum Ogólnokształcącego im. Marszałka Stanisława Małachowskiego pierwsze spotkanie z płockimi przedsiębiorcami. Ich historii wysłuchało aż 250 osób.
3. Zaprosili właścicielkę Instytutu Kosmetologii Maddalena – Panią Magdalenę Baranowską oraz Piotra Góralskiego prowadzącego kawiarnię Fit Cake z produktami niezawierającymi cukru.
Goście udowodnili, że z pasji można uczynić źródło dochodu. Przekazywali inspirujące historie z początków ich działalności. Co najważniejsze, podzielili się pozytywną energią z publicznością i zachęcili do próbowania swoich sił w biznesie.
4. W ramach projektu szkołę odwiedzili również Igor Ciepielak i Maciej Tarka – przedsiębiorcy, którzy wspólnie prowadzą firmę Impuls.
Zajmują się organizacją imprez, wyjazdów dla młodzieży i szkoleń dla opiekunów grup. Oprócz przedstawienia wiedzy o branży i ciekawych historii, zachęcili uczniów Małachowianki do wspólnej zabawy.
Organizatorzy inicjatywy udzielają się w mediach społecznościowych. Publikują tam posty dotyczące pojęć biznesowych, strategii i zjawisk związanych z prowadzeniem działalności. Tworzą je we współpracy z przedsiębiorcami, którzy podzielili się z nimi swoją wiedzą i doświadczeniem.
Zachęcamy do obserwacji profilów projektu na Instagramie i Facebooku, gdzie można dowiedzieć się więcej o ich działaniach:
https://www.instagram.com/nowitsyourturn.zzt/
https://www.facebook.com/profile.php?id=100088713366153
5. ANKIETA:
Przedstawiamy wyniki ankiety, którą przeprowadziliśmy wśród 72 płockich uczniów w wieku 15-18 lat.
Różnice w poglądach, oczekiwaniach i podejściu do pracy pokolenia Z, a starszych X i Y są znaczące. Wymusza to duże zmiany dla przedsiębiorców. Przekształcają oni strukturę i model zarządzania firm, by nadążyć za wymaganiami młodych pracowników. Okazuje się, że większość młodzieży nie lubi hierarchicznych struktur, wolą zakładać własne biznesy i start-upy. Są wtedy bardziej świadomi od poprzednich pokoleń i potrzebują pewności, że to, co robicią, ma cel. Nie chcą żyć wyłącznie pracą i dbać o work-life balance.
6. Podjęliśmy współpracę z @fitcake_plock_centrum
Właściciele firmy prowadzą kawiarnię w systemie franczyzowym i podzielili się z nami zdobytym doświadczeniem. Odbyliśmy z nimi kilka wartościowych spotkań. Polecamy tam wstąpić na przepyszne ciasta i kawę bez cukru! Bardzo dziękujemy!
7. Podjęliśmy współpracę z @mdiet.uczymyjesc
Właścicielka firmy - Pani Małgorzata Skupińska podzieliła się z nami szczegółami funkcjonowania jej działalności. Dziękujemy za spotkanie!
8. podjeliśmy współprace z firmą CZAG FLORIST
Właścicielka pani Kinga udzieliła nam bardzo ciekawej wiedzy i podzieliła się z nami cennymi doświadczeniami z prowadzenia firmy rodzinnej z pokolenia na pokolenie.
9. Jedną z firm zbudowanych od zera, dzięki determinacji właściciela jest Woliński MEBLE.
Dziękujemy za spotkanie, przedstawienie historii firmy i cenne wskazówki!
10. Przykładem wykorzystania rozwoju cyfryzacji jest wdrożenie nowoczesnych systemów alarmowych przez firmę Solid Security.
Postawiła ona na wykorzystanie rozwiązania stosunkowo taniego i bardzo skutecznego w porównaniu do tradycyjnych sposobów ochrony. W rezultacie jej produkty stały się częstym wyborem w domach i przedsiębiorstwach. Bardzo dziękujemy przedstawicielom firmy za spotkanie!
11. Podjęliśmy współprace z firmą AUTODIAGNOZA.
Uzyskaliśmy dzięki niej bardzo cenne nauki oraz porady dotyczące naprawy pojazdów.
12. Podjeliśmy współpracę z firmą INSTYTUT KOSMETOLOGII MADDALENA.
Właścicielka firmy okazała się być bardzo ciepłą i pomocną osobą która aktywnie współpracuje z naszym projektem udzielając wsparcia merytorycznego.
13. Zakończenie.
Zbliżamy się do finału realizacji naszej inicjatywy. Dotychczasowe spotkania były dla nas niezwykle wartościowe i ciekawe. Dziękujemy wszystkim, którzy zgodzili się z nami porozmawiać, za uśmiech i dobre rady towarzyszące podczas każdej wizyty. Już teraz zastanawiamy się, czym zajmiemy się po skończeniu projektu. Spotkania, rozmowy i nawiązane relacje dały nam siłę do działania i otworzyły nam oczy, jak ważne jest reagowanie na potrzeby rynku i dostosowywanie się do zmian. Uświadomiły nam, że za każdą firmą stoi historia człowieka, a ciężka praca i pasja prowadzą do sukcesu.